Uchwała Nr 007.17.2011
Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie
z dnia 15 listopada 2011 roku
w sprawie : przyjęcia rozliczenia wpłat i wydatków na utrzymanie jednostki za lata 2008 - 2011oraz wpłat i wydatków związanych z realizacją projektu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej na Terenie Gmin Członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim? za lata 2005- 2011
Na podstawie art. 40 ust. 1 i 2 pkt 3, w zw. z art 69 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r . Nr 142 , poz 1591, ze zm.); oraz § 12 ust. 2 Statutu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji
w Koninie , art. 12 ust. 3;4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz.1240 z późn.zm.) Zgromadzenie Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie uchwala, co następuje:
§ 1
W związku z :
- likwidacją na mocy uchwały Zgromadzenia Związku Nr 007.9.2011 z dnia 25.05.2011r Jednostki Realizującej Projekt Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie i dokonaniem rozliczenia wpłat i wydatków na utrzymanie jednostki za lata 2008 2011oraz wpłat i wydatków związanych
z realizacją projektu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej na Terenie Gmin Członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim? za lata 2005-2011
- uchwałą Nr III/192/2009 z dnia 22 lipca 2009 roku w sprawie określenia wysokości udziału Gmin w kosztach inwestycji realizowanych przez Związek Międzygminny Wodociągów i Kanalizacji w Koninie w ramach programu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej na Terenie Gmin Członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim? oraz zasad ustalania i aktualizacji wskaźnika udziału kosztów poszczególnych gmin uczestniczących w programie uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej w kosztach ogólnych inwestycji zmienioną uchwałą Nr 007.16.2011 roku z dnia 15 listopada 2011roku
Uchwala się przyjęcie następującego rozliczenia:
1. wpłat na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt za I półrocze 2011 roku
w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszej uchwały
2. wpłat i wydatków na utrzymanie jednostki za lata 2008 - 2010 oraz wpłat
i wydatków związanych z realizacją projektu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej na Terenie Gmin Członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim? za lata 2005-2011 w brzmieniu załącznika nr 2 do niniejszej uchwały
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Związku.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Uchwałą Nr 007.9.2011 z dnia 25 maja 2011 roku Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie dokonano likwidacji Jednostki Realizującej Projekt ZMWiK ( JRP). Wpłaty na utrzymanie jednostki
w latach 2008 ? 2011 dokonywane były przez Gminy członkowskie zgodnie
z uchwałą III/192/2009 z dnia 22 lipca 2009 roku tj. wg wskaźnika procentowego do wysokości planowanych wydatków na utrzymanie jednostki na poszczególne lata obrotowe. Zgodnie z § 2 ust 2 i 3 uchwały Nr 007.16.2011 r. z dnia 15 listopada 2011r wpłaty na utrzymanie jednostki podlegają rozliczeniu do wysokości poniesionych wydatków na utrzymanie jednostki w okresie jej działalności
z uwzględnieniem różnic wynikających z rozliczeń wpłat i wydatków związanych
z realizacją projektu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej na Terenie Gmin Członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim?.
Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały obejmuje rozliczenie wpłat na utrzymanie JRP za pierwsze półrocze br roku. Wynikające z rozliczenia nadpłaty w kwocie 30.703,67 zł i stanowią zmniejszenie dochodów roku 2011 . Natomiast załącznik nr 2 do niniejszej uchwały obejmuje rozliczenie wpłat na utrzymanie jednostki
z latach ubiegłych uwzględniające wpłaty i wydatki związane z realizacją zadania inwestycyjnego. Rozliczenie obejmuje wielkości do zwrotu gminom członkowskim na ogólną kwotę 213.886,47 zł i należność Związku w kwocie 4.431,42 zł.
Podjęcie uchwały wynika ze zmiany organizacyjnej Związku tj likwidacji Jednostki Realizującej Projekt i dokonania rozliczeń wpłat na jej bieżące utrzymanie oraz realizację projektu. Jest zasadne ze względu na konieczność dostosowania planu finansowego Związku na rok 2011 do realnych wielkości
i rozliczenia z gminami członkowskimi dokonanych wpłat.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie Nr 007.17.2011 z dnia 15 listopada 2011 roku
|
Rozliczenie wpłat Gmin na utrzymanie JRP w 2011r |
|
|||||||
Lp |
Gmina |
% wskaźnik udziału Gmin w finansowaniu JRP wg Uchwały Zgromadzenia nr III/192/2009 z 22.07.2009 |
Wpłaty gmin do 30.06.2011 |
Wydatki na utrzymanie JRP do 30.06.2011 |
Udział w zł w finansowaniu JRP wg % wskaźnika udziału Gmin w finanso JRP w stosunku do wydatków na JRP w 2011r |
Do zwrotu dla gmin z wpłat w 2011r |
|||
1 |
2 |
9 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
1 |
Dobra |
4,86 |
7 338,60 |
|
5 797,23 |
1 541,37 |
|||
2 |
Kramsk |
17,86 |
26 968,60 |
21 304,23 |
5 664,37 |
||||
3 |
Stare Miasto |
20,43 |
30 849,30 |
24 369,85 |
6 479,45 |
||||
4 |
Turek |
10,81 |
16 323,10 |
12 894,67 |
3 428,43 |
||||
5 |
Grzegorzew |
11,05 |
16 685,50 |
13 180,95 |
3 504,55 |
||||
6 |
Krzymów |
4,08 |
6 160,80 |
4 866,81 |
1 293,99 |
||||
7 |
Rzgów |
5,56 |
8 395,60 |
6 632,22 |
1 763,38 |
||||
8 |
Wilczyn |
6,56 |
9 905,60 |
7 825,07 |
2 080,53 |
||||
9 |
Przedecz |
2,55 |
3 850,50 |
3 041,76 |
808,74 |
||||
10 |
Dąbie |
3,19 |
0,00 |
3 805,18 |
-3 805,18 |
||||
11 |
Golina |
9,19 |
13 876,90 |
10 962,26 |
2 914,64 |
||||
12 |
Chodów |
2,10 |
3 171,00 |
2 504,98 |
666,02 |
||||
13 |
Olszówka |
1,05 |
1 585,50 |
1 252,49 |
333,01 |
||||
14 |
Kawęczyn |
0,71 |
1 072,10 |
846,91 |
225,19 |
||||
|
|
100,00 |
146 183,10 |
119 284,61 |
119 284,61 |
26 898,49 |
|||
do zwrotu gminom |
30 703,67 |
|
|||||||
do wpłaty do związku |
-3 805,18 |
|
Załącznik Nr 2 do Uchwały Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie
Nr 007.17.2011 z dnia 15 listopada 2011 roku
Rozliczenie z Gminami wpłat ,wydatków na JRP za lata 2008-2010 i wpłat , wydatków na inwestycje za lata 2005-2011
Lp |
Gmina |
Łącznie wpłaty Gmin na utrzymanie JRP za lata 2008-2010 |
Udział w zł w finansowaniu JRP wg % wskaźnika udziału Gmin w finansowanu JRP w stosunku do wydatków na JRP za lata 2008-2010 |
Do zwrotu dla Gmin za lata 2008-2010 ( 3- 4 ) |
Łącznie Gminy wpłaty - zwroty z tytułu wydatków na inestycje za lata 2005-2011 |
Wydatki na realizację inwestycji w latach 2005-2011 |
w tym |
Róznica między wpłatami Gmin na inwestycje |
Ostateczna różnica z rozliczenia wydatków inwestycyjnych ( 5 +10 ) |
|
Wydatki ze środków ZMWiK |
Wydatki ze środków gmin |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1 |
Dobra |
59 205,03 |
28 038,96 |
31 166,07 |
626 615,82 |
615 848,28 |
3 100,68 |
612 747,60 |
13 868,22 |
45 034,29 |
2 |
Kramsk |
130 606,12 |
103 040,30 |
27 565,82 |
825 127,33 |
849 282,69 |
17 700,42 |
831 582,27 |
-6 454,94 |
21 110,88 |
3 |
Stare Miasto |
165 407,22 |
117 867,49 |
47 539,73 |
1 027 447,59 |
1 053 761,63 |
22 574,91 |
1 031 186,72 |
-3 739,13 |
43 800,60 |
4 |
Turek |
97 777,91 |
62 366,50 |
35 411,41 |
583 118,70 |
609 255,46 |
17 841,97 |
591 413,49 |
-8 294,79 |
27 116,62 |
5 |
Grzegorzew |
83 064,47 |
63 751,14 |
19 313,33 |
586 875,30 |
621 997,72 |
23 051,94 |
598 945,78 |
-12 070,48 |
7 242,85 |
6 |
Krzymów |
39 172,66 |
23 538,88 |
15 633,78 |
563 979,68 |
576 264,35 |
7 489,04 |
568 775,31 |
-4 795,63 |
10 838,15 |
7 |
Rzgów |
46 961,47 |
32 077,49 |
14 883,98 |
348 315,75 |
359 531,96 |
6 361,27 |
353 170,69 |
-4 854,94 |
10 029,04 |
8 |
Wilczyn |
70 101,47 |
37 846,83 |
32 254,64 |
662 437,88 |
688 026,14 |
15 441,27 |
672 584,87 |
-10 146,99 |
22 107,65 |
9 |
Przedecz |
28 398,79 |
14 711,80 |
13 686,99 |
169 994,00 |
183 777,51 |
7 254,90 |
176 522,61 |
-6 528,61 |
7 158,38 |
10 |
Dąbie |
29 558,05 |
18 404,17 |
11 153,88 |
321 276,85 |
342 211,37 |
12 822,74 |
329 388,63 |
-8 111,78 |
3 042,10 |
11 |
Golina |
75 721,13 |
53 020,18 |
22 700,95 |
592 786,94 |
627 242,47 |
26 625,61 |
600 616,86 |
-7 829,92 |
14 871,03 |
12 |
Chodów |
20 103,97 |
12 115,60 |
7 988,37 |
135 896,05 |
153 694,90 |
11 345,36 |
142 349,54 |
-6 453,49 |
1 534,88 |
13 |
Olszówka |
10 124,59 |
6 057,80 |
4 066,79 |
126 658,72 |
159 011,68 |
25 145,95 |
133 865,73 |
-7 207,01 |
-3 140,22 |
14 |
Kawęczyn |
7 045,62 |
4 096,22 |
2 949,40 |
100 542,61 |
106 283,74 |
1 500,53 |
104 783,21 |
-4 240,60 |
-1 291,20 |
|
|
863 248,50 |
576 933,36 |
286 315,14 |
6 671 073,22 |
6 946 189,90 |
198 256,59 |
6 747 933,31 |
-76 860,09 |
209 455,05 |
Lata 2008-2011 |
|
|
GMINA |
Do zwrotu Gminom |
Do wpłaty Związkowi |
Dobra |
45 034,29 |
|
Kramsk |
21 110,88 |
|
Stare Miasto |
43 800,60 |
|
Turek |
27 116,62 |
|
Grzegorzew |
7 242,85 |
|
Krzymów |
10 838,15 |
|
Rzgów |
10 029,04 |
|
Wilczyn |
22 107,65 |
|
Przedecz |
7 158,38 |
|
Dąbie |
3 042,10 |
|
Golina |
14 871,03 |
|
Chodów |
1 534,88 |
|
Olszówka |
|
3 140,22 |
Kawęczyn |
|
1 291,20 |
Ogółem |
213 886,47 |
4 431,42 |
Poprawiony (środa, 23 listopada 2011 10:39)