UCHWAŁA NR 0050.4.2011
z dnia 10 sierpnia 2011 roku
Zarządu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie
W sprawie: przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za pierwsze półrocze 2011 roku.
Na podstawie art. 266 ust.l pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z póź. zm. ) w związku z Uchwałą Nr 007.12.2011 Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie z dnia 15 czerwca 2011 roku w sprawie: zakresu i formy półrocznej informacji z przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, Zarząd Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie uchwala co następuje:
§1
Zarząd Związku przyjmuje informację Prezesa Zarządu ZMWiK w Koninie o przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za pierwsze półrocze 2011 roku w brzmieniu określonym w Załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
§2
Zobowiązuje się Prezesa Zarządu Związku do przedłożenia informacji o przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za pierwsze półrocze 2011 roku Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Poznaniu oraz Zgromadzeniu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie za pośrednictwem Przewodniczącego Zgromadzenia.
§3
Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Obowiązek sporządzenia informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Związku za pierwsze półrocze wynika z przepisu art. 266 ust 1 powołanej w uchwale ustawy o finansach publicznych. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za pierwsze półrocze do 31 sierpnia danego roku.
Informację przygotowano zgodnie z Uchwałą Nr 007.12.2011 Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie z dnia 15.06.201 lr w sprawie zakresu i formy półrocznej informacji z przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej .
Informacja o przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w Koninie za pierwsze półrocze 2011 roku stanowi załącznik do niniejszej uchwały. W informacji przedstawiono wykonanie dochodów i wydatków Związku za pierwsze półrocze w układzie klasyfikacji budżetowej w stosunku do planowanych wielkości do realizacji. Omówiono realizację wydatków majątkowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego oraz przedstawiono informację w zakresie Wieloletniej Prognozy Finansowej Związku na lata 2011 - 2014. księgowej.
Informacja o przebiegu wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2011 roku.
Wykonanie budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie za I półrocze 2011 roku.
Budżet Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie na 2011 rok został przyjęty Uchwałą Zgromadzenia Związku Nr 007.6.2011 z dnia 23 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia planu finansowego Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie na 2011 rok.
Planowane dochody budżetu stanowiły kwotę 548.756,60 zł, planowane wydatki na kwotę 568.756,60 zł w tym:
Dochody
- bieżące 454.109,00 zł
- majątkowe 94.647,60 zł
Wydatki
- bieżące 474.109,00 zł
- majątkowe 94.647,60 zł
Różnicę między dochodami i wydatkami w planie uchwalonym stanowiącą deficyt budżetu w kwocie 20.000,00 zł zaplanowano pokryciem nadwyżką z lat ubiegłych.
W trakcie realizacji budżetu w pierwszym półroczu 2011 roku dokonano zmian planowanych wydatków.
Zmiany wprowadzono następującą uchwałą :
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 0050.3.2011 z dnia 14 czerwca 2011 roku,
W/w Uchwałą Zarządu Związku wprowadził zmiany w planie finansowym Związku po stronie wydatków dostosowując ich wielkości do aktualnych potrzeb realizacji budżetu.
Dochody
W 2011 roku zaplanowane dochody ogółem na kwotę 548.756,60 zł zostały zrealizowane w pierwszym półroczu w 33,02 % co stanowiło kwotę 181.223,89 zł.
Szczegółowe dane dotyczące planu dochodów oraz jego wykonania przedstawia poniższa tabela.
Dochody ( w zł) |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
Dochody bieżące |
454.109,00 |
181.223,89 |
39,91 |
010.01010 |
302.000,00 |
146.183,10 |
48,40 |
§ 2900 |
302.000,00 |
146.183,10 |
|
|
|
|
|
750.75095 |
31.109,00 |
31.109,00 |
100,00 |
§ 2900 |
31.109,00 |
31.109,00 |
|
|
|
|
|
756.75605 |
120.000,00 |
0,00 |
0,00 |
§0730 |
120.000,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
758.75814 |
1.000,00 |
3.931,79 |
393,18 |
§0920 |
1.000,00 |
1.308,48 |
|
§ 0970 |
0,00 |
2.623,31 |
|
|
|
|
|
Dochody majątkowe |
94.647,60 |
0,00 |
0,00 |
010.01010 |
94.647,60 |
0,00 |
0,00 |
§6659 |
94.647,60 |
0,00 |
|
Dochody ogółem |
548.756,60 |
181.223,89 |
33,02 |
Dochody bieżące wykonano na kwotę 181.223,89 zł co stanowiło 39,91 % planowanych dochodów bieżących w kwocie 454.109,00 zł. Obejmują one składki członkowskie na dofinansowanie działalności bieżącej Związku, wpłaty Gmin Członkowskich na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt ZMWiK w Koninie, odsetki od rachunku bankowego Związku i Jednostki Realizującej Projekt, odsetki za nieterminowe wpłaty środków na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt oraz wpłatę z rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody. Na wykonanie dochodów bieżących tylko w 39,91 % wpływ ma termin realizacji II raty wpłat Gmin Członkowskich na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt, który zgodnie z Uchwałą Zgromadzenia ZMWiK Nr VIII/181/2008 przypada do 31 lipca roku budżetowego oraz przypadających do wpłaty w drugim półroczu br wpływów z zysku jednoosobowej spółki Związku, Zakładu Usług Wodnych w Koninie.
Zaplanowane dochody majątkowe na kwotę 94.647,60 zł nie były realizowane w pierwszym półroczu 2011 roku. Ich wpływ przewidywany jest w drugim półroczu 2011r.
Wykonane dochody bieżące stanowią:
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonane w 48,40 % dochody w kwocie 146.183,10 zł, pochodzą z wpłat gmin na finansowanie zadań bieżących Jednostki Realizującej Projekt ? Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim" z tytułu należnych wpłat na rok 2011 zgodnie z obciążeniem Gmin.
Szczegółowe wpłaty Gmin z tego tytułu w pierwszym półroczu 2011 roku przedstawia poniższa tabela.
Lp. |
Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących |
Kwota |
1. |
Gmina Stare Miasto |
30.849,30 |
2. |
Gmina Kramsk |
26.968,60 |
3. |
Gmina Rzgów |
8.395,60 |
4. |
Gmina Krzymów |
6.160,80 |
5. |
Miasto Golina |
13.876,90 |
6. |
Gmina Wilczyn |
9.905,60 |
7. |
Gmina Turek |
16.323,10 |
8. |
Gmina Kawęczyn |
1.072,10 |
9. |
Miasto Dobra |
7.338,60 |
10. |
Miasto Przedecz |
3.850,50 |
11. |
Gmina Grzegorzew |
16.685,50 |
12. |
Gmina Chodów |
3.171,00 |
13. |
Miasto Dąbie |
0,00 |
14. |
Gmina Olszówka |
1.585,50 |
Łącznie |
146.183,10 |
W dziale 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność zrealizowane dochody w kwocie 31.109,00 zł stanowią 100 % założonego planu, pochodzą z wpłaconych składek członkowskich gmin na dofinansowanie zadań bieżących Związku. Składki uregulowano w wysokości odpowiadającej obciążeniu gmin wynikającego z przeliczenia, ilość punktów pomiarowych (przyłączeniowych) urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków oraz stawki wynoszącej 1 zł za punkt pomiarowy (przyłączeniowy zgodnie z uchwałą Zgromadzenia Związku Nr VIII/181/2008 z dnia 20 listopada 2008 r.
Szczegółowe wpłaty Gmin z tego tytułu w pierwszym półroczu 2011 roku przedstawia poniższa tabela.
Lp. |
Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących |
Kwota |
1. |
Gmina Stare Miasto |
3.829,00 |
2. |
Gmina Kramsk |
2.816,00 |
3. |
Gmina Rzgów |
1.632,00 |
4. |
Gmina Krzymów |
1.911,00 |
5. |
Miasto Golina |
4.269,00 |
6. |
Gmina Wilczyn |
2.910,00 |
7. |
Gmina Turek |
2.696,00 |
8. |
Gmina Kawęczyn |
1.754,00 |
9. |
Miasto Dobra |
1.442,00 |
10. |
Miasto Przedecz |
1.114,00 |
11. |
Gmina Grzegorzew |
2.004,00 |
12. |
Gmina Chodów |
1.065,00 |
13. |
Miasto Dąbie |
1.902,00 |
14. |
Gmina Olszówka |
1.420,00 |
15. |
Gmina Kłodawa |
345,00 |
Łącznie |
31.109,00 |
Dochody w kwocie 3.931,79 zł w dziale 758 Różne rozliczenia rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe pochodzą w wpływu naliczonych przez bank odsetek od środków na rachunkach bankowych Związku i Jednostki Realizującej Projekt i odsetek za nieterminową wpłatę dochodów w kwocie 1.308,48 zł oraz wpłaty dotyczącej rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody w kwocie 2.623,31 zł.
Dochody w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej są zgodne z kwotami wykazanymi w sprawozdaniu Rb - 27S z wykonania planu dochodów budżetowych JST za I półrocze 2011r.
Na dzień 30 czerwca 2011 roku (sprawozdanie Rb- 27S) w budżecie Związku występują należności ogółem w kwocie 5.127,42 zł. Stanowią je dochody bieżące z tytułu wpłat na utrzymanie działalności Jednostki Realizującej Projekt w kwocie w kwocie 4.816,90 zł oraz odsetki naliczone do dnia 30 czerwca br od nieterminowych wpłat dochodów na kwotę 310,52 zł. Przedstawione należności stanowiły zaległości w kwocie 4.971,30 zł na które składają się:
- dochody z tytułu wpłat na utrzymanie działalności Jednostki Realizującej Projekt w kwocie w kwocie 4.816,90 zł pierwsza rata.
- odsetki od nieterminowych wpłat dochodów w kwocie 154,40 zł.
Na 30 czerwca 2011 roku nie wystąpiły należności z tytułu dochodów majątkowych.
Wydatki
W I półroczu 2011 roku wydatki zostały zrealizowane w wysokości 224.436,75 zł tj. 39,46 % założonego planu w kwocie 568.756,60 zł. Wykonanie wydatków w zestawieniu z planem przedstawia poniższa tabela.
Wydatki (w zł) |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
|
Wydatki bieżące |
474.109,00 |
197.596,75 |
41,68 |
|
010.01010 |
302.000,00 |
119.284,61 |
39,50 |
|
§ 3020 |
1.500,00 |
0,00 |
|
|
§ 3030 |
500,00 |
0,00 |
|
|
§4010 |
170.700,00 |
64.876,39 |
|
|
§4040 |
17.300,00 |
16.669,38 |
|
|
§4110 |
30.000,00 |
12.990,28 |
|
|
§4120 |
4.700,00 |
1.998,86 |
|
|
§4170 |
31.000,00 |
15.200,00 |
|
|
§4210 |
8.500,00 |
1.849,52 |
|
|
§4280 |
200,00 |
0,00 |
|
|
§4300 |
17.000,00 |
1.693,12 |
|
|
§4350 |
1.500,00 |
0,00 |
|
|
§4360 |
3.000,00 |
962,24 |
|
|
§4370 |
3.000,00 |
981,91 |
|
|
§4380 |
1.000,00 |
0,00 |
|
|
§4410 |
6.000,00 |
1.392,15 |
|
|
§4430 |
500,00 |
0,00 |
|
|
§4440 |
4.600,00 |
670,76 |
|
|
§4700 |
1.000,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
750.75095 |
169.009,00 |
78.312,14 |
46,34 |
|
§ 3030 |
51.000,00 |
22.942,18 |
|
|
§4010 |
52.600,00 |
26.063,32 |
|
|
§4040 |
4.300,00 |
4.202,40 |
|
|
§ 4110 |
9.100,00 |
4.806,94 |
|
|
§4120 |
1.400,00 |
739,31 |
|
|
§4170 |
7.800,00 |
0,00 |
|
|
§4210 |
2.000,00 |
1.375,77 |
|
|
§4280 |
200,00 |
0,00 |
|
|
§4300 |
33.809,00 |
16.159,82 |
|
|
§4360 |
1.200,00 |
0,00 |
|
|
§4370 |
1.200,00 |
0,00 |
|
|
§4410 |
500,00 |
51,50 |
|
|
§4430 |
1.000,00 |
0,00 |
|
|
§4440 |
1.900,00 |
1.640,90 |
|
|
§4700 |
1.000,00 |
330,00 |
|
|
|
|
|
|
|
758.75818 |
3.100,00 |
0,00 |
0,00 |
|
§4810 |
3.100,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
Wydatki majątkowe |
94.647,60 |
26.840,00 |
28,36 |
|
010.01010 |
94.647,60 |
26.840,00 |
|
|
§6059 |
94.647,60 |
26.840,00 |
|
|
Ogółem wydatki |
568.756,60 |
224.436,75 |
39,46 |
|
Wydatki bieżące w pierwszym półroczu br. w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonano w kwocie 119.284,61 zł co stanowi 39,50 % założonego planu.
Dotyczą one wydatków bieżących związanych z kosztami utrzymania Jednostki Realizującej Projekt. Środki wydatkowano na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego za półrocze 2011r w związku z likwidacją Jednostki Realizującej Projekt z dniem 30.06.2011r. Pozostałe wydatki obejmowały zakup materiałów biurowych, koszty obsługi bankowej i pocztowej, koszty podróży służbowych krajowych, koszty rozmów telefonicznych stacjonarnych i komórkowych jak również odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i przedłużenie gwarancji na korzystanie z programu komputerowej ewidencji księgowej SIGID.
Wysokość wskaźnika udziału poszczególnych Gmin w kosztach utrzymania Jednostki Realizującej Projekt określa uchwała nr III/192/2009 Zgromadzenia Związku z dnia 22 lipca 2009 r., w sprawie określenia wysokości udziału Gmin w kosztach inwestycji realizowanych przez Związek Międzygminny Wodociągów i Kanalizacji w Koninie w ramach programu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-ściekowej w Gminach Członkowskich w Subregionie Konińskim", oraz zasad ustalania i aktualizacji wskaźnika udziału kosztów, poszczególnych Gmin uczestniczących w/w programie.
Wskaźnik procentowy ustala się na podstawie udziału poszczególnych Gmin w przedsięwzięciu, biorąc pod uwagę koszty rzeczywistych robót budowlanych na terenie danej Gminy w stosunku do ogółu kosztów rzeczywistych.
Planowane Koszty na utrzymanie JRP w odniesieniu do poszczególnych Gmin w roku 2011 i wykonanie za pierwsze półrocze przedstawiają się następująco:
Gmina |
Wysokość wskaźnika procentowego |
Planowane koszty na rok 2011 |
Wykonanie za I półrocze |
Stare Miasto |
20,43 % |
61.698,60 |
24.369,84 |
Kramsk |
17,86 % |
53.937,20 |
21.304,23 |
Rzgów |
5,56 % |
16.791,20 |
6.632,22 |
Krzymów |
4,08% |
12.321,60 |
4.866,81 |
Golina |
9,19% |
27.753,80 |
10.962,26 |
Wilczyn |
6,56% |
19.811,20 |
7.825,07 |
Turek |
10,81 % |
32.646,20 |
12.894,67 |
Kawęczyn |
0,71 % |
2.144,20 |
846,92 |
Dobra |
4,86% |
14.677,20 |
5.797,23 |
Przedecz |
2,55 % |
7.701,00 |
3.041,76 |
Grzegorzew |
11,05 % |
33.371,00 |
13.180,95 |
Chodów |
2,10 % |
6.342,00 |
2.504,98 |
Dąbie |
3,19% |
9.633,80 |
3.805,18 |
Olszówka |
1,05% |
3.171,00 |
1.252,49 |
Niższe wykonanie planu wydatków bieżących spowodowane jest w szczególności mniejszym wydatkowaniem środków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, oraz kosztów krajowych podróży służbowych i pozostałych usług. Nie wydatkowano środków na różne opłaty i składki, zakup usług dostępu do sieci Internet i obejmujących tłumaczenia. Wydatki ponoszono do wielkości niezbędnych na funkcjonowanie jednostki do czasu zakończenia likwidacji. Nie zachodziła konieczność realizowania wydatków w większym zakresie niż wykonano
Wydatki bieżące w dz. 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność wykonano w 46,34 % planu tj w kwocie 78.312,14 zł. Dotyczą one wydatków bieżących Związku . Są to wydatki poniesione na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynikające z umów o pracę, dodatkowe wynagrodzenie roczne, wypłaty diet dla członków Związku w posiedzeniach zgromadzenia i zarządu, koszty obsługi bankowej i prawnej, materiały biurowe, koszty podróży służbowych członków zarządu Związku, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, koszty szkolenia pracownika oraz przedłużenie gwarancji na korzystanie z programu komputerowej ewidencji księgowej SIGID.
Niższe wykonanie wydatków wynika z mniejszego wykonania wydatków pokrywających koszty krajowych podróży służbowych, zakupów materiałów oraz niewykonania planowanych wydatków na opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej i stacjonarnej, których realizacja przewidywana jest po likwidacji Jednostki Realizującej Projekt tj. w drugim półroczu br.
Wydatki majątkowe w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi zrealizowano w kwocie 26.840,00 zł co stanowi 28,36 % założonego na realizację inwestycji planu w kwocie 94.647,60 zł Wydatki poniesiono na zapłatę wynagrodzenia dla wykonawcy dokumentacji projektowej dla zadania realizowanego w ramach projektu Uporządkowania Gospodarki Wodno- Ściekowej na terenie gmin członkowskich w Subregionie Konińskim", tj. na rozbudowę /przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w Gminie Dobra. Wynagrodzenie obejmowało 20% wartości umowy etapu I.
Wykonanie wydatków majątkowych w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych w I półroczu 2011 roku przedstawia poniższa tabela:
Nazwa zadania/ projektu |
Zakres rzeczowy |
Plan wydatków |
Wykonanie wydatków |
Uporządkowanie Gospodarki Wodno - Ściekowej na terenie Gmin Członkowskich w Subregionie Konińskim |
Wykonanie dokumentacji projektowej |
94.647,60 |
26.840,00 |
Wydatki przedstawione w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej są zgodne z kwotami wykazanymi w sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych JST na 30 czerwca 2011 roku.
Na dzień 30 czerwca 2011 roku w budżecie Związku nie wystąpiły zobowiązania.
W I półroczu 2011 roku dochody ogółem zostały zrealizowane w kwocie 181.223,89 zł natomiast wydatki zamknęły się kwotą 224.436,75 zł. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji na dzień 30 czerwca 2011 roku w kwocie 43.212,86 zł zgodnie ze sprawozdaniem Rb - NDS o nadwyżce/ deficycie JST za okres od początku roku do 30 czerwca 2011 roku. Deficyt znajduje pokrycie w przychodach budżetu z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych, która wynosi 404.335,47 zł.
Kształtowanie się wieloletniej prognozy finansowej Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji za I półrocze 2011 roku.
Wieloletnia Prognoza Finansowa Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie uchwalona została Uchwałą Nr 007.5.2011 z dnia 23 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie na lata 2011 - 2014.
Wieloletnia Prognoza Finansowa Związku na lata 2011 - 2014 nie zawierała realizacji przedsięwzięć i w pierwszym półroczu 2011 roku nie wystąpiły takie. Nie dokonywano również zaciągnięcia zobowiązań, które obciążałyby rok 2011 i lata następne.
Związek nie zawierał umów o udzieleniu poręczeń i gwarancji oraz partnerstwie publiczno- prywatnym oraz nie zaciągał pożyczek i kredytów.
Zrealizowane dochody znajdują odzwierciedlenie w załączniku nr 1 do uchwały o WPF, a wydatkowane środki mieszczą się w prognozowanej wielkości wydatków bieżących i majątkowych roku 2011.