Sprawozdanie z wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie za 2009 rok
Finanse Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie na 2009 rok został uchwalony Uchwałą Zgromadzenia Związku Nr IX/185/2008 z dnia 09 grudnia 2008roku w sprawie uchwalenia planu finansowego Związku na 2009rok.
Planowane dochody budżetu stanowiły kwotę 4.983.083,00 zł, planowane wydatki również kwotę 4.983.083,00 w tym:
Dochody
- bieżące 487.475,00 zł
- majątkowe 4.495.608,00 zł
Wydatki
- bieżące 487.475,00 zł
- majątkowe 4.495.608,00
W trakcie realizacji budżetu dokonano zmian planowanych dochodów i wydatków. Zmiany wprowadzono następującymi uchwałami:
- Uchwałą Zgromadzenia ZMWiK Nr 1/187/2009 z dnia 20 marca 2009 roku,
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 2/2009 z dnia 11 marca 2009 roku
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 5/2009 z dnia 17 lipca 2009 roku
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 8/2009 z dnia 30 września 2009 roku
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 11/2009 z dnia 17 grudnia 2009 roku
Dochody zwiększono do kwoty 5.294.977,00 zł i wydatki do kwoty 5.452.177,00zł w tym:
Dochody
- bieżące 487.475,00 zł
- majątkowe 4.807.502,00 zł
Wydatki
- bieżące 519.675,00 zł
- majątkowe 4.932.502,00
Zwiększenie wydatków w kwocie 157.200,00 zł pokryto z nadwyżki Finanseowej roku 2008. Zmiany te zostały dokonane Uchwałą Zgromadzenia Związku Nr 1/187/2009 z dnia 20 marca 2009 roku.
Natomiast Uchwałami Zarządu Związku wprowadzono zmiany w planie finansowym Związku po stronie wydatków dostosowując ich wielkości do aktualnych potrzeb realizacji budżetu.
Dochody
W 2009roku zaplanowane dochody ogółem w kwocie 5.294.977,00 zostały zrealizowane w 90,31% co stanowiło kwotę 4.782.104,95 zł. Dochody bieżące wykonano na kwotę 501.408,03 zł co stanowiło 102,86% planowanych dochodów bieżących w kwocie 487.475zł. Obejmują one składki członkowskie na dofinansowanie działalności bieżącej Związku, wpłaty Gmin Członkowskich na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt, odsetki od rachunku bankowego Związku i Jednostki Realizującej Projekt, wpłatę z rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody oraz wpłatę z zysku jednoosobowej spółki Związku tj. Zakładu Usług Wodnych w Koninie. Wykonanie dochodów bieżących powyżej planowanych wynika z uregulowania zaległości z roku 2008. Na 31 grudnia 2009 roku nie wystąpiły należności z tytułu dochodów bieżących, zarówno składki członkowskie jak i wpłaty na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt zostały wykonane w wysokości wynikającej z obciążenia Gmin. Wpłaty Gmin Członkowskich na dofinansowanie zakupów i zadań inwestycyjnych dotyczących projektu ?Uporządkowania gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w Subregionie Konińskim" stanowiące dochody majątkowe zaplanowane w kwocie 4.807.502,00 zł zrealizowano w kwocie 4.280.696,92 zł co stanowi 89,04 % planowanych dochodów majątkowych. Wysokość wpłat Gmin Członkowskich na pokrycie kosztów projektu inwestycyjnego uzależniona była od zakresu wykonanych prac związanych w przygotowaniem dokumentacji projektowej. Niższe wykonanie dochodów majątkowych w stosunku do planowanych wynika z terminów realizacji części prac przewidywanych do wykonania w 2010 roku zgodnie z zawartymi umowami i aneksami do umów. Na 31 grudnia 2009 roku nie wystąpiły należności z tytułu dochodów majątkowych. Zostały uregulowane zaległości z tytułu rozliczenia kosztów dokumentacji projektowej części wodociągowej z lat 2007 i 2008. Wpłaty Gmin członkowskich z tytułu dochodów majątkowych należnych do wpłaty w 2010 roku zostały wykonane w wysokości wynikającej z obciążenia Gmin.
Szczegółowe dane dotyczące planu dochodów oraz jego wykonania przedstawia poniższa tabela.
Dochody (w zł) |
Plan |
Wykonanie |
% |
Dochody bieżące |
487.475,00 |
501.408,03 |
102,86 |
010.01010 |
378.975,00 |
392.992,50 |
103,70 |
§ 2900 |
378.975,00 |
392.992,50 |
|
750.75095 |
27.500,00 |
26.808,00 |
97,48 |
§ 2900 |
27.500,00 |
26.808,00 |
|
756.75605 |
80.000,00 |
80.000,00 |
100,00 |
§ 0730 |
80.000,00 |
80.000,00 |
|
758.75814 |
1.000,00 |
1.607,53 |
160,75 |
§ 0920 |
1.000,00 |
857,53 |
|
§ 0970 |
0,00 |
750,00 |
|
Dochody majątkowe |
4.807.502,00 |
4.280.696,92 |
89,04 |
010.01010 |
4.807.502,00 |
4.280.696,92 |
89,04 |
§ 6659 |
4.807.502,00 |
4.280.696,92 |
|
Dochody ogółem |
5.294.977,00 |
4.782.104,95 |
90,31 |
Wykonane dochody bieżące stanowią:
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonane w 103,70% dochody w kwocie 392.992,50 zł, pochodzą z wpłat gmin na finansowanie zadań bieżących Jednostki Realizującej Projekt ?Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim" z tytułu należnych wpłat na rok 2009 zgodnie z obciążeniem Gmin. Uregulowana została wpłata kwoty 12.327,00 zł z tytułu zaległej wpłaty na finansowanie zadań bieżących Jednostki Realizującej Projekt za rok 2008. Dokonano również zwrotu nadpłaty z roku 2008 w kwocie 945,00zł do Gminy Kawęczyn wynikającej z dwukrotnej wpłaty na działalność bieżącą JRP w 2008 roku.
W dziale 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność zrealizowane dochody w kwocie 26.808,00 zł stanowią 97,48% założonego planu pochodzą z wpłaconych składek członkowskich gmin na dofinansowanie zadań bieżących Związku uregulowanych w wysokości wynikającej z obciążenia gmin wynikającego z przeliczenia, ilość punktów pomiarowych (przyłączeniowych) urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków oraz stawki wynoszącej 1 zł za punkt pomiarowy ( przyłączeniowy zgodnie z uchwałą Zgromadzenia Związku Nr VIII/181/2008 z dnia 20 listopada 2008 r.
W dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej, rozdział 76505 Wpływy z zysku przedsiębiorstw i jednoosobowych spółek wykonano w kwocie 80.000,00zł i stanowią one 100,00 % planowanych do realizacji. Pochodzą one z wpłaty z zysku jednoosobowej spółki Związku - Zakładu Usług Wodnych w Koninie .
Dochody w kwocie 1.607,53 zł w dziale 758 Różne rozliczenia rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe pochodzą w wpływu naliczonych przez bank odsetek od środków na rachunkach bankowych Związku i Jednostki Realizującej Projekt w kwocie 857,53zł oraz wpłaty z rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody w kwocie 750,00zł.
Dochody majątkowe w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi w kwocie 4.807.502,00 zł obejmują zaplanowane do wpłaty przez gminy środki na pokrycie wydatków związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowych i opłat dotyczących inwestycji realizowanych w ramach projektu ?Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim". Zostały one wykonane w 89,04% planowanych dochodów, w wysokości wynikającej z obciążenia Gmin do kwoty przewidzianych do poniesienia kosztów dokumentacji projektowej i opłat związanych z realizacją projektu. Niższe wykonanie dochodów w stosunku do planowanych wynika z rzeczywistych kosztów realizacji zadania. W roku 2009 Gmina Turek wpłaciła zaległość w kwocie 55.400,22 zł z tytułu ostatecznego rozliczenia kosztów dokumentacji projektowej części wodociągowej za lata 2007 i 2008.
Dochody w poszczególnych działach klasyfikacji Finanseowej są zgodne z kwotami wykazanymi w rocznym sprawozdaniu Rb - 27S z wykonania planu dochodów Finanseowych JST za 2009r.
Na dzień 31 grudnia 2009 roku (sprawozdanie Rb- 27S) w budżecie Związku nie występują należności z tytułu dochodów Finanseowych.
Wydatki
Wydatki zostały zrealizowane w 2009 roku w wysokości 4.306.156,78 zł tj. 78,98% planu 5.452.177,00 zł. Wykonanie wydatków w zestawieniu z planem przedstawia poniższa tabela.
Wydatki (w zł) |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
Wydatki bieżące |
519.675,00 |
339.980,89 |
65,42 |
010.01010 |
381.975,00 |
237.398,42 |
62,15 |
§ 3020 |
200,00 |
0,00 |
|
§ 3030 |
300,00 |
158,00 |
|
§ 4010 |
208.959,00 |
134.362,69 |
|
§ 4040 |
2.210,00 |
2.207,50 |
|
§ 4110 |
35.000,00 |
21.508,11 |
|
§ 4120 |
6.000,00 |
3.051,03 |
|
§ 4170 |
38.250,00 |
36.433,50 |
|
§ 4210 |
23.590,00 |
17.693,10 |
|
§ 4280 |
200,00 |
0,00 |
|
§ 4300 |
29.865,00 |
7.178,32 |
|
§ 4350 |
600,00 |
0,00 |
|
§ 4360 |
1.300,00 |
1.278,96 |
|
§ 4370 |
1.000,00 |
558,29 |
|
§ 4380 |
4.500,00 |
0,00 |
|
§ 4410 |
9.000,00 |
6.519,31 |
|
§ 4420 |
3.000,00 |
116,13 |
|
§ 4430 |
333,00 |
51,00 |
|
§ 4440 |
2.168,00 |
2.166,78 |
|
§ 4700 |
4.000,00 |
345,00 |
|
§ 4740 |
2.500,00 |
0,00 |
|
§ 4750 |
9.000,00 |
3.770,70 |
|
750.75095 |
131.700,00 |
102.582,47 |
77,89 |
§ 3030 |
55.500,00 |
41.408,31 |
|
§ 4010 |
18.500,00 |
18.240,00 |
|
§ 4110 |
3.500,00 |
3.303,84 |
|
§ 4120 |
600,00 |
508,13 |
|
§ 4170 |
29.800,00 |
28.974,41 |
|
§ 4210 |
1.000,00 |
544,26 |
|
§ 4300 |
13.299,00 |
6.323,19 |
|
§ 4390 |
1.000,00 |
0,00 |
|
§ 4410 |
2.000,00 |
0,00 |
|
§ 4430 |
3.000,00 |
1.000,00 |
|
§ 4440 |
501,00 |
500,02 |
|
§ 4750 |
3.000,00 |
1.780,31 |
|
758.75818 |
6.000,00 |
0,00 |
0,00 |
§ 4810 |
6.000,00 |
0,00 |
|
Wydatki majątkowe |
4.932.502,00 |
3.966.175,89 |
80,41 |
010.01010 |
4.932.502,00 |
3.966.175,89 |
|
§ 6059 |
4.932.502,00 |
3.966.175,89 |
|
Ogółem wydatki |
5.452.177,00 |
4.306.156,78 |
78,98 |
Wydatki bieżące w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonano w kwocie 237.398,42 zł co stanowi 62,15% założonego planu. Dotyczą one wydatków bieżących związanych z kosztami utrzymania Jednostki Realizującej Projekt. Środki wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów , wyposażenia, sprzętu komputerowego, licencji na programy księgowy i zamówień publicznych, akcesorii komputerowych, koszty obsługi bankowej i pocztowej, koszty podróży służbowych krajowych, koszty rozmów telefonicznych stacjonarnych i komórkowych oraz usług wynajmu sal na spotkania ze skarbnikami gmin i projektantami oraz na szkolenia pracowników. Niższe wykonanie wydatków związane jest w szczególności z mniejszym wydatkowaniem środków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz na pozostałe usługi w zakresie promocji projektu. Powyższe spowodowane było trwającą procedurą związaną z konkursem projektów, stąd też nie wystąpiła potrzeba dostosowania zatrudnienia do przewidywanych wymogów. Jednocześnie w tej fazie przygotowania projektu nie zachodziła konieczność realizowania promocji w większym zakresie niż wykonano.
Wydatki bieżące w dz. 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność wykonano w 77,89% planu tj w kwocie 102.582,47 zł. Dotyczą one wydatków bieżących Związku. Są to wydatki poniesione na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, wypłaty diet dla członków Związku w posiedzeniach zgromadzenia i zarządu, koszty obsługi bankowej i prawnej, materiały biurowe, koszty podróży służbowych członków zarządu Związku , składkę członkowską na ? Wodociągi Polskie", odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i zakup licencji na program księgowy. Niższe wykonanie wydatków w stosunku do planowanych wiąże się w szczególności z niższym wykonaniem wypłat diet dla członków zgromadzenia i zarządu Związku za uczestnictwo w posiedzeniach oraz mniejszym wykonaniem wydatków przewidzianych na pozostałe usługi.
Wydatki majątkowe w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi zrealizowano w kwocie 3.966.175,89 zł co stanowi 80,41% założonego planu w kwocie 4.932.502,00zł na realizację inwestycji. Inwestycje powyższe planowane są do realizacji w ramach projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gmin członkowskich w Subregionie Konińskim". W 2009 roku przewidywano w ramach realizacji inwestycji wykonanie w szczególności : studium wykonalności dla projektu, prac przygotowawczych na stacjach uzdatniania wody i sieciach wodociągowych oraz przygotowanie projektów technicznych sieci kanalizacyjnych, stacji uzdatniania wody i oczyszczalni. Niższe wykonanie wydatków majątkowych było spowodowane przedłużającymi się procedurami w uzyskiwaniu prawomocnych pozwoleń na budowę, a wypłata 20% wynagrodzenia z tytułu wykonania dokumentacji projektowych uzależniona była od uzyskania w/w pozwoleń co wynikało z zawartych umów.
Wykonane wydatki majątkowe w 2009 roku przedstawia poniższa tabela:
Nazwa zadania/
projektu |
Zakres rzeczowy |
Plan |
Wykonanie |
Przewidywany |
Uporządkowanie |
Wykonanie dokumentacji |
4.932.502,00 |
3.966.175,89 |
2013 rok |
Środki wydatkowano na wykonanie:
1. map geodezyjnych dla Oczyszczalni Ścieków dla gmin: Rzgów Kramsk, Grzegorzew, Dobra i Golina,
2. opłaty za przyłącza energetyczne, a także zwiększenie mocy na istniejących przyłączach dla projektowanych modernizacji oraz budowy Oczyszczalni Ścieków w gminach Rzgów Kramsk, Grzegorzew, Dobra, Golina oraz przyłącza energetyczne na przepompowni ścieków sztuk dwie w gminie Przedecz,
3. koszty prac geodezyjno- kartograficznych ( min . wytyczenie placu budowy i drogi dojazdowej do SUW w Gminie Stare Miasto ; wytyczenie sieci wodociągowej w Gminach Sławsk, Krzymów ,Kramsk, Grzegorzew, Stare Miasto Rzgów; inwentaryzację sieci wodociągowych w gminie Krzymów)
4. roboty budowlane na Stacjach Uzdatniania Wody i sieciach wodociągowych wykonanych przez Zakład Usług Wodnych w Koninie w gminach Turek, Golina Kawęczyn, Wilczyn, Kramsk, Krzymów, Stare Miasto, Rzgów, Olszówka, Dąbie, Grzegorzew, Przedecz, Chodów wraz nadzorem inwestorskim
5. wykonanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla zadań z zakresu gospodarki wodnej , stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowych
6. promocję projektu,
7. przeszacowanie kosztorysów inwestorskich dla stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowych
Na realizację w/w usług i robót budowlanych wydatkowano kwotę 253.712,04 zł
8. wykonanie studium wykonalności dla projektu i jego aktualizację
9. projektów technicznych
- na sieci kanalizacyjne w Gminie Chodów, Przedecz, Stare Miasto, Rzgów, Wilczyn, Krzymów, Kramsk, Turek, Golina, Dąbie, Dobra i Grzegorzew,
- dla Oczyszczalni Ścieków w gminach: Grzegorzew, Rzgów, Kramsk, Dobra
Na wykonanie projektów technicznych i studium wykonalności w 2009 roku wydatkowano kwotę 3.712.463,85 zł w tym koszty gmin:
- Gmina Wilczyn |
433.043,73zł,
|
- Gmina Turek |
193.933,58 zł,
|
- Gmina Kramsk |
677.659,03zł,
|
- Gmina Rzgów |
233.935,09 zł,
|
- Gmina Krzymów |
266.598,98 zł,
|
- Gmina Golina |
240.289,25zł,
|
- Gmina Przedecz |
77.305,11 zł,
|
- Gmina Grzegorzew |
336.086,82zł,
|
- Gmina Chodów |
39.700,80
|
- Gmina Stare Miasto |
758.524,63zł,
|
- Gmina Dobra |
387.824,12 zł,
|
- Gmina Dąbie |
67.562,71 zł,
|
Wydatki przedstawione w poszczególnych działach klasyfikacji Finanseowej są zgodne z kwotami wykazanymi w rocznym sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków Finanseowych JST.
Na dzień 31 grudnia 2009 roku ( sprawozdanie Rb-28S) w budżecie Związku wystąpiły zobowiązania ogółem 199.785,89 zł są to zobowiązania niewymagalne. Stanowią je zobowiązania na wydatki bieżące w kwocie 18.357,80 zł obejmujące w szczególności : naliczenie dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz pochodnych od tego wynagrodzenia, koszty obsługi prawnej , usługi telefonii komórkowej oraz zobowiązania na wydatki majątkowe w kwocie 181.428,09 zł związane wykonaniem dokumentacji projektowej w ramach realizacji projektu ?Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim".
W roku 2009 dochody ogółem zostały zrealizowane w kwocie 4.782.104,95 zł natomiast wydatki zamknęły się kwotą 4.306.156,78 zł. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi nadwyżkę budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji za 2009 rok w kwocie 475.948,17zł zgodnie ze sprawozdaniem Rb - NDS o nadwyżce/ deficycie JST za 2009 rok.
Natomiast skumulowana nadwyżka z lat ubiegłych stanowi kwotę 772.147,35 zł na którą w szczególności składają się wpłaty gmin członkowskich związane z realizacją projektu Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie Konińskim. Ze względna fakt, że część prac związanych z wykonaniem dokumentacji technicznych przeszła do realizacji na rok 2010 zachodzi konieczność dokonania zwiększenia planu wydatków majątkowych roku 2010 z w/w nadwyżki.
« poprzednia | następna » |
---|