Informacja z wykonania budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie za I półrocze 2010 rok
Budżet Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji w Koninie na 2010 rok został przyjęty Uchwałą Zgromadzenia Związku Nr IV/198/2009 z dnia 23 listopada 2009 roku
w sprawie uchwalenia planu finansowego Związku Międzygminnego Wodociągów
i Kanalizacji w Koninie na 2010 rok.
Planowane dochody budżetu stanowiły kwotę 1.370.717,00 zł, planowane wydatki na kwotę 1.406.517,00 w tym:
Dochody
- bieżące 490.717,00 zł
- majątkowe 880.000,00 zł
Wydatki
- bieżące 526.517,00 zł
- majątkowe 880.000,00 zł
Różnicę między dochodami i wydatkami w planie uchwalonym stanowiącą deficyt budżetu w kwocie 35.800,00 zł zaplanowano pokryciem nadwyżką z lat ubiegłych.
W trakcie realizacji budżetu w pierwszym półroczu 2010 roku dokonano zmian planowanych wydatków.
Zmiany wprowadzono następującymi uchwałami:
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 1/2010 z dnia 19 stycznia 2010 roku,
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 3/2009 z dnia 24 lutego 2010 roku
- Uchwałą Zgromadzenia ZMWiK Nr I/202/2010 z dnia 30 marca 2010 roku
- Uchwałą Zarządu ZMWiK Nr 9/2010 z dnia 17 czerwca 2010 roku
Wydatki zwiększono do kwoty 1.978.250,00 zł w tym:
Wydatki
- bieżące 544.050,00 zł
- majątkowe 1.434.200,00 zł
Zwiększenie wydatków w kwocie 571.733,00 zł pokryto z nadwyżki budżetowej roku 2009. Zmiany te zostały dokonane Uchwałą Zgromadzenia Związku Nr I/202/2010 z dnia 30 marca 2010 roku. Łączna kwota pokrycia wydatków z nadwyżki po dokonanych zmianach stanowi na 30 czerwca 2010 roku kwotę 607.533,00 zł
Natomiast Uchwałami Zarządu Związku wprowadzono zmiany w planie finansowym Związku po stronie wydatków dostosowując ich wielkości do aktualnych potrzeb realizacji budżetu.
Dochody
W 2010 roku zaplanowane dochody ogółem w kwocie 1.370.717,00 zostały zrealizowane
w 70,31 % co stanowiło kwotę 963.777,93 zł.
Szczegółowe dane dotyczące planu dochodów oraz jego wykonania przedstawia poniższa tabela.
Dochody ( w zł ) |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
Dochody bieżące |
490.717,00 |
214.790,65 |
43,77 |
010.01010 |
379.200,00 |
183.551,76 |
48,41 |
§ 2900 |
379.200,00 |
183.551,76 |
|
|
|
|
|
750.75095 |
30.517,00 |
28.633,00 |
93,83 |
§ 2900 |
30,517,00 |
28.633,00 |
|
|
|
|
|
756.75605 |
80.000,00 |
0,00 |
0,00 |
§ 0730 |
80.000,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
758.75814 |
1.000,00 |
2.605,89 |
260,59 |
§ 0920 |
1.000,00 |
2.275,37 |
|
§ 0970 |
0,00 |
330,52 |
|
|
|
|
|
Dochody majątkowe |
880.000,00 |
748.987,28 |
85,11 |
010.01010 |
880.000,00 |
748.987,28 |
85,11 |
§ 6659 |
880.000,00 |
748.987,28 |
|
Dochody ogółem |
1.370.717,00 |
963.777,93 |
70,31 |
Dochody bieżące wykonano na kwotę 214.790,65 zł co stanowiło 43,77 % planowanych dochodów bieżących w kwocie 490.717,00 zł. Obejmują one składki członkowskie na dofinansowanie działalności bieżącej Związku , wpłaty Gmin Członkowskich na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt ZMWiK w Koninie, odsetki od rachunku bankowego Związku i Jednostki Realizującej Projekt, odsetki za nieterminowe wpłaty składek członkowskich i wpłat na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt oraz wpłatę z rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody . Wykonanie dochodów bieżących tylko w 43,77 % wynika z terminu realizacji II raty wpłat Gmin Członkowskich na utrzymanie Jednostki Realizującej Projekt zgodnie z Uchwałą Zgromadzenia ZMWiK Nr VIII/181/2008 który przypada do 31 lipca roku budżetowego.
Dochody majątkowe zrealizowano w 85,11 % co stanowiło kwotę 748.987,28 zł zaplanowanych dochodów majątkowych w kwocie 880.000,00 zł. Wysokość wpłat Gmin Członkowskich na pokrycie kosztów projektu inwestycyjnego uzależniona jest od zakresu wykonanych prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej. Wykonanie dochodów majątkowych w 85,11% w stosunku do planowanych wynika z terminów realizacji części prac przewidywanych do wykonania po pierwszym półroczu 2010 roku zgodnie z zawartymi umowami i aneksami do umów.
Wykonane dochody bieżące stanowią:
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonane w 48,41% dochody w kwocie 183.551,76 zł, pochodzą z wpłat gmin na finansowanie zadań bieżących Jednostki Realizującej Projekt ? Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim? z tytułu należnych wpłat na rok 2010 zgodnie z obciążeniem Gmin.
W dziale 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność zrealizowane dochody w kwocie 28.633,00 zł stanowią 93,83 % założonego planu, pochodzą z wpłaconych składek członkowskich gmin na dofinansowanie zadań bieżących Związku uregulowanych
w wysokości wynikającej z obciążenia gmin wynikającego z przeliczenia , ilość punktów pomiarowych ( przyłączeniowych) urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków oraz stawki wynoszącej 1 zł za punkt pomiarowy ( przyłączeniowy zgodnie z uchwałą Zgromadzenia Związku Nr VIII/181/2008 z dnia 20 listopada 2008 r.
Dochody w kwocie 2.605,89 zł w dziale 758 Różne rozliczenia rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe pochodzą w wpływu naliczonych przez bank odsetek od środków na rachunkach bankowych Związku i Jednostki Realizującej Projekt i odsetek za nieterminową wpłatę dochodów w kwocie 2.275,37 zł oraz wpłaty dotyczące rozliczeń z lat ubiegłych stanowiących pozostałe dochody w kwocie 330,52 zł.
Dochody majątkowe w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi w kwocie 748.987,28 zł obejmują wpłaty przez gminy środków na pokrycie wydatków związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowych
i opłat dotyczących inwestycji realizowanych w ramach projektu ?Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim?. Zostały one wykonane w 85,11 % planowanych dochodów, w wysokości wynikającej
z obciążenia Gmin. Niższe wykonanie dochodów od planowanych do realizacji w 2010 roku wiąże się z sukcesywnym obciążaniem gmin do wysokości niezbędnej do sfinansowania zrealizowanych prac w zakresie poszczególnych etapów dokumentacji projektowej.
Dochody w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej są zgodne z kwotami wykazanymi w sprawozdaniu Rb ? 27S z wykonania planu dochodów budżetowych JST za I półrocze 2010r.
Na dzień 30 czerwca 2010 roku (sprawozdanie Rb- 27S) w budżecie Związku występują należności ogółem w kwocie 198.516,67 zł. Stanowią je dochody bieżące z tytułu składki członkowskiej w kwocie 1.884,00 zł, dochody z tytułu wpłat na utrzymanie działalności Jednostki Realizującej Projekt w kwocie w kwocie 195.648,24 zł oraz odsetki naliczone na dzień 30 czerwca br od nieterminowych wpłat dochodów na kwotę 984,43 zł. Przedstawione należności stanowiły zaległości w kwocie 8.916,67 zł na które składają się:
- dochody z tytułu składki członkowskiej w kwocie 1.884,00 zł,
- dochody z tytułu wpłat na utrzymanie działalności Jednostki Realizującej Projekt w kwocie w kwocie 6.048,24 zł pierwsza rata.
- odsetki w kwocie 984,43 zł naliczone na dzień 30 czerwca br od nieterminowych wpłat dochodów .
Na 30 czerwca 2010 roku nie wystąpiły należności z tytułu dochodów majątkowych . Wpłaty Gmin członkowskich z tytułu dochodów majątkowych należnych do wpłaty zostały wykonane w wysokości wynikającej z obciążenia Gmin.
Wydatki
W I półroczu 2010 roku wydatki zostały zrealizowane w wysokości 1.249.316,19zł tj. 63,15 % planu 1.978.250,00 zł . Wykonanie wydatków w zestawieniu z planem przedstawia poniższa tabela.
Wydatki ( w zł ) |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
Wydatki bieżące |
544.050,00 |
227.520,76 |
41,82 |
010.01010 |
379.200,00 |
138.730,02 |
36,58 |
§ 3020 |
1.000,00 |
0,00 |
|
§ 3030 |
1.500,00 |
78,57 |
|
§ 4010 |
210.000,00 |
68.412,64 |
|
§ 4040 |
11.000,00 |
10.381,35 |
|
§ 4110 |
35.360,00 |
12.692,76 |
|
§ 4120 |
5.500,00 |
1.895,34 |
|
§ 4170 |
52.000,00 |
31.031,00 |
|
§ 4210 |
18.500,00 |
3.153,77 |
|
§ 4280 |
240,00 |
150,00 |
|
§ 4300 |
4.500,00 |
2.602,30 |
|
§ 4350 |
1.500,00 |
0,00 |
|
§ 4360 |
2.400,00 |
887,38 |
|
§ 4370 |
1.000,00 |
906,71 |
|
§ 4380 |
4.500,00 |
0,00 |
|
§ 4410 |
9.000,00 |
3.595,57 |
|
§ 4420 |
3.000,00 |
0,00 |
|
§ 4430 |
500,00 |
17,00 |
|
§ 4440 |
4.200,00 |
2.357,64 |
|
§ 4700 |
4.000,00 |
0,00 |
|
§ 4740 |
2.500,00 |
0,00 |
|
§ 4750 |
7.000,00 |
567,99 |
|
|
|
|
|
750.75095 |
160.850,00 |
88.790,74 |
51,97 |
§ 3030 |
38.450,00 |
21.388,37 |
|
§ 4010 |
51.000,00 |
24.850,00 |
|
§ 4040 |
1.500,00 |
1.499,40 |
|
§ 4110 |
8.400,00 |
3.592,95 |
|
§ 4120 |
1.300,00 |
645,57 |
|
§ 4170 |
8.500,00 |
3.600,00 |
|
§ 4210 |
2.000,00 |
383,39 |
|
§ 4280 |
50,00 |
46,00 |
|
§ 4300 |
43.320,00 |
29.646,90 |
|
§ 4390 |
1.000,00 |
0,00 |
|
§ 4410 |
500,00 |
0,00 |
|
§ 4430 |
1.800,00 |
1.390,00 |
|
§ 4440 |
1.580,00 |
1.571,76 |
|
§ 4700 |
1.000,00 |
30,00 |
|
§ 4750 |
450,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
758.75818 |
4.000,00 |
0,00 |
0,00 |
§ 4810 |
4.000,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
Wydatki majątkowe |
1.434.200,00 |
1.021.795,43 |
71,24 |
010.01010 |
1.434.200,00 |
1.021.795,43 |
|
§ 6059 |
1.434.200,00 |
1.021.795,43 |
|
Ogółem wydatki |
1.978.250,00 |
1.249.316,19 |
63,15 |
Wydatki bieżące w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi wykonano w kwocie 138.730,02 zł co stanowi 36,58 % założonego planu. Dotyczą one wydatków bieżących związanych z kosztami utrzymania Jednostki Realizującej Projekt. Środki wydatkowane na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów biurowych, koszty obsługi bankowej i pocztowej, koszty podróży służbowych krajowych, koszty rozmów telefonicznych stacjonarnych
i komórkowych. Wydatków na zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, za odbitki kserograficzne, za korzystanie z lexa, za dorabianie kluczy.
Wysokość wskaźnika udziału poszczególnych Gmin w kosztach utrzymania Jednostki Realizującej Projekt określa uchwała nr III/192/2009 Zgromadzenia Związku z dnia 22 lipca 2009 r., w sprawie określenia wysokości udziału Gmin w kosztach inwestycji realizowanych przez Związek Międzygminny Wodociągów i Kanalizacji w Koninie w ramach programu ?Uporządkowania Gospodarki Wodno-Ściekowej w Gminach Członkowskich w Subregionie Konińskim?, oraz zasad ustalania i aktualizacji wskaźnika udziału kosztów, poszczególnych Gmin uczestniczących w/w programie.
Wskaźnik procentowy ustala się na podstawie udziału poszczególnych Gmin w przedsięwzięciu, biorąc pod uwagę koszty rzeczywistych robót budowlanych na terenie danej Gminy w stosunku do ogółu kosztów rzeczywistych.
Planowane Koszty na utrzymanie JRP w odniesieniu do poszczególnych Gmin w roku 2010 przedstawiają się następująco :
Gmina |
Wysokość wskaźnika procentowego |
Planowane koszty na rok 2010 |
Wykonanie za I półrocze |
Stare Miasto |
20,43 % |
77.470,56 |
28.342,54 |
Kramsk |
17,86 % |
67.725,12 |
24.777,18 |
Rzgów |
5,56 % |
21.083,52 |
7.713,39 |
Krzymów |
4,08 % |
15.471,36 |
5.660,18 |
Golina |
9,19 % |
34.848,48 |
12.749,29 |
Wilczyn |
6,56 % |
24.875,52 |
9.100,69 |
Turek |
10,81 % |
40.991,52 |
14.996,72 |
Kawęczyn |
0,71 % |
2.692,32 |
984,98 |
Dobra |
4,86 % |
18.429,12 |
6.742,28 |
Przedecz |
2,55 % |
9.669,60 |
3.537,62 |
Grzegorzew |
11,05 % |
41.901,60 |
15.329,67 |
Chodów |
2,10 % |
7.963,20 |
2.913,33 |
Dąbie |
3,19 % |
12.096,48 |
4.425,49 |
Olszówka |
1,05 % |
3.981,60 |
1.456,67 |
Niższe wykonanie planu wydatków bieżących spowodowane jest w szczególności mniejszym wydatkowaniem środków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz pozostałe usługi w zakresie promocji projektu. Powyższe spowodowane jest trwającą procedurą związaną z aplikacją wniosku stąd tez nie wystąpiła potrzeba dostosowania zatrudnienia do przewidywanych wymogów. Jednocześnie w tej fazie przygotowania projektu nie zachodziła konieczność realizowania wydatków w większym zakresie niż wykonano
Wydatki bieżące w dz. 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność wykonano w 51,97 % planu tj w kwocie 88.790,74 zł. Dotyczą one wydatków bieżących Związku . Są to wydatki poniesione na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynikające z umów o pracę, wynagrodzenia z umowy zlecenie za obsługę posiedzeń zarządów i zgromadzeń , wypłaty diet dla członków Związku w posiedzeniach zgromadzenia
i zarządu, koszty obsługi bankowej i prawnej, materiały biurowe, koszty podróży służbowych członków zarządu Związku, składkę członkowską na ?Wodociągi Polskie?, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, koszty szkolenia pracownika .
Wydatki majątkowe w dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo rozdział 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi zrealizowano w kwocie 1.021.795,43 zł co stanowi 71,24 % założonego planu w kwocie 1.434.200,00 zł na realizację inwestycji. Inwestycje powyższe planowane są do realizacji w ramach projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności pn. Uporządkowanie Gospodarki Wodno- Ściekowej na terenie gmin członkowskich w Subregionie Konińskim?. W pierwszym półroczu 2010 przeznaczono środki na przygotowanie inwestycji w zakresie projektów technicznych . Wydatki obejmowały pozostałą część wynagrodzenia dla wykonawców z tytułu wykonanych projektów i koszty zasilania energetycznego.
Wykonanie wydatków majątkowych w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych
w I półroczu 2010 roku przedstawia poniższa tabela:
Nazwa zadania/ projektu
|
Zakres rzeczowy |
Plan wydatków |
Wykonanie wydatków |
Przewidywany termin realizacji |
Uporządkowanie Gospodarki Wodno - Ściekowej na terenie Gmin Członkowskich |
Wykonanie dokumentacji sieci kanalizacyjne, oczyszczalnie ścieków, promocję projektu, roboty budowlane na Suw i sieciach wodociągowych |
1.434.200,00 |
1.021.795,43 |
2013 rok |
Środki wydatkowano na wykonanie projektów technicznych :
Na wykonanie projektów technicznych i zasilanie energetyczne w pierwszym półroczu 2010 roku wydatkowano kwotę 1.021.795,43 zł zł w tym koszty przypadające na poszczególne gminy przedstawiają się następująco:
Stare Miasto - 150.434,54
Kramsk - 74.883,60
Rzgów - 70.760,00
Krzymów - 201.944,16
Golina - 161.406,00
Wilczyn - 124.738,90
Turek - 177.466,08
Dobra - 29.923,92
Przedecz - 8,23
Grzegorzew - 230,00
Dąbie - 30.000,00
----------------
1.021.795,43 zł
Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne obejmujące realizację zadania pn.? Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gmin członkowskich ZMWiK w subregionie konińskim?, których okres realizacji przez Jednostkę Realizującą Projekt ZMWiK w Koninie przewidziano na lata 2010 -2013 zostały zrealizowane do 30 czerwca 2010 roku w kwocie 1.021.795,43 zł co stanowi 71,24 % planowanych wydatków w 2010 roku
w kwocie 1.434.200,00 zł.
Wydatki przedstawione w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej są zgodne z kwotami wykazanymi w sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych JST na 30 czerwca 2010 roku.
Na dzień 30 czerwca 2010 roku ( sprawozdanie Rb-28S) w budżecie Związku wystąpiły zobowiązania ogółem na kwotę 67.224,97 zł . Stanowią je zobowiązania na wydatki bieżące Jednostki Realizującej Projekt w dziale 010 rozdział 01010 w kwocie 1.914,88 zł obejmujące podatek od wynagrodzeń, koszt delegacji służbowych, zużycia wody i usług telekomunikacyjnych oraz zobowiązania na wydatki majątkowe Jednostki Realizującej Projekt w dziale 010 rozdział 01010 w kwocie 65.310,09 zł związane wykonaniem dokumentacji projektowej w ramach realizacji projektu ?Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gmin członkowskich w subregionie konińskim?.
W ramach ogólnej kwoty zobowiązań występują zobowiązania wymagalne powstałe w latach ubiegłych na kwotę 65.310,09 zł, które stanowi zobowiązanie za wykonanie dokumentacji projektowej dla Gminy Dąbie oraz powstałe w roku bieżącym na kwotę 146,40 zł z tytułu usług telekomunikacyjnych.
W I półroczu 2010 roku dochody ogółem zostały zrealizowane w kwocie 963.777,93 zł natomiast wydatki zamknęły się kwotą 1.249.316,19 zł. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji na 30 czerwca 2010 roku w kwocie 285.538,26 zł zgodnie ze sprawozdaniem Rb ? NDS o nadwyżce/ deficycie JST za okres od początku roku do 30 czerwca 2010 roku. Deficyt znajduje pokrycie w przychodach budżetu z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
« poprzednia | następna » |
---|